Περιγραφή Arctos Trail

Νέο Πάρκο – Πολυβολείο [Κ0 έως Κ4]
Απόσταση: 3550 μ.  Μονοπάτι: 1580 μ.  Δρόμος: 1970 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 660 μ. Μέγιστο Υψόμετρο: 1012 μ.

Μετά την εκκίνηση από Νέο Πάρκο βγαίνουμε στη Λ.Μακεδονομάχων, και διασχίζουμε τη μικρή κυκλική διασταύρωση με πορεία προς το Νοσοκομείο Φλώρινας. Στρίβουμε αριστερά, ανηφορίζοντας ελαφρά την Αναλήψεως και πάλι αριστερά στην Δήμητρας, περνώντας μπροστά από την έξοδο του νοσοκομείου, όπου η κλίση μηδενίζεται και πάλι. Σε απόσταση 200 μ., στρίβουμε δεξιά στην Μακεδονίας, περνάμε μπροστά από την Εύξεινο Λέσχη, αριστερά στην Αργυροκάστρου (Ωδείο Φλώρινας) και πάλι δεξιά στην Π. Καλλιγά. Εδώ αρχίζει η ανηφόρα, που όσο προχωράμε γίνεται πιο έντονη. Είμαστε σχεδόν 800 μ., από την εκκίνηση του αγώνα.

Συνεχίζοντας ακόμα 150 μ., μπαίνουμε στο πευκόφυτο μονοπάτι, το οποίο μας βγάζει στην Δεξαμενή της Φλώρινας. Συνεχίζουμε για 290 μ., τσιμεντόδρομου και μπαίνουμε πάλι στο μονοπάτι. Βγαίνουμε σε δασικό τον οποίο ακολουθούμε για 370 μ., για να ξαναμπούμε στο μονοπάτι. Βρισκόμαστε ήδη στα 807 μ. Από εδώ, η κλίση ανεβαίνει και συνεχίζουμε για τα επόμενα 500 μ., με μέση κλίση 13% και μέγιστη 20%. Τα πεύκα έχουν εξαφανιστεί και τη θέση τους έχουν πάρει οι βελανιδιές, αφού έχουμε ήδη ξεπεράσει τα 900 μ. Όταν η κλίση μηδενιστεί, είμαστε κοντά στην κορυφή του Υψώματος 1033, τρέχοντας την βορεινή πλευρά του.

Συμπληρώνοντας το 3Κ, διασχίζουμε 2 φορές το δασικό και περνάμε απέναντι. Μετά από ένα μικρό ύψωμα, θα δούμε τα δίδυμα κιόσκια. Έχουμε φτάσει τον  Σ.Α. Πολυβολείο στο Κ4 σε υψόμετρο 1012 μ.

Πολυβολείο – Τριφυλλίτση [Κ4 έως Κ9]
Απόσταση: 5540 μ.  Μονοπάτι: 5010 μ.  Δρόμος: 530 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1012 μ. Μέγιστο Υψόμετρο: 1640 μ.

Ανεφοδιασμός και συνεχίζουμε ελαφρώς κατηφορικά προς το εκκλησάκι του Αγίου Αντωνίου, επιλέγοντας το δασικό προς Παλαιοχώρι. Μετά από μερικά μέτρα μονοπατιού, ξαναπατάμε το δασικό και στο μεγάλο βράχο, μπαίνουμε τελικά στο μονοπάτι. Η κλίση, ελαφρώς ανηφορική, είναι ιδανική για προσπεράσματα.

Φτάνοντας το καταφύγιο του Φ.Ο.Ο.Φ. σε υψόμετρο 1100 μ., αρχίζει η ανάβαση προς τη δεύτερη κορυφή της διαδρομής. Τα επόμενα 800 μ., είναι δύσκολα, με τη μέση κλίση στο 22%, ενώ ένα βαθύ δάσος βελανιδιάς, σκιάζει τη διαδρομή μας. Όταν περάσουμε το ερειπωμένο πολυβολείο, είμαστε πλέον στην κορυφή, σε υψόμετρο 1300 μ. Μια μικρή κατωφέρεια μας δίνει μερικές ανάσες και η ανάβαση ξαναρχίζει.

Το τοπίο αλλάζει, και το χώμα δίνει τη θέση του σε συμπλέγματα βράχων, που ανάλογα τη διάθεση και το επίπεδο εξάντλησης, θα μας θυμίσουν από γοργόνες έως και αρκούδες…  Εδώ η ανάβαση είναι πιο ομαλή, οι βελανιδιές αναμιγνύονται με οξιές και σε υψόμετρο 1406 μ., βλέπουμε στα αριστερά μας το ξύλινο κιόσκι της Βλάχικης Πλάκας στο Κ6.  Μπροστά μας ξεδιπλώνεται η σκληρή ανάβαση προς Τάϊμα, η ψηλότερη κορυφή της διαδρομής.

Κατεβαίνουμε το δασικό και μπαίνουμε στο μονοπάτι, που στα πρώτα του μέτρα είναι τρακτερόδρομος.  Συνεχίζουμε δυνατά για τα επόμενα 600 μ., με μέση κλίση στο 28% και μέγιστη στο 33%, μέχρι να φτάσουμε το τελευταίο δέντρο του μονοπατιού και να στρίψουμε δεξιά προς τα χαλάσματα. Μεγάλες ανάσες και μεγάλη ικανοποίηση, καθώς τρέχουμε πλέον σε υψόμετρο 1640 μ. Στα αριστερά της κορυφογραμμής, τα βράχια οριοθετούν το μονοπάτι, και την αρχή της χαράδρας, η οποία  πέφτει απότομα προς τον οικισμό του Ακρίτα. Δεξιά μας ένα μικρό οροπέδιο από χαλάσματα πολυβολείων και οικισμών, φαντάσματα του Εμφυλίου Πολέμου, ενώ κάτω χαμηλά στη χαράδρα, αχνοφαίνεται η Φλώρινα.

Η αυτοσυγκέντρωση στο μέγιστο εδώ, καθώς το μονοπάτι έχει αρκετή τεχνική δυσκολία. Περνάμε πάνω από χαλάσματα με υγρασία, κατεβαίνουμε από βράχια, σε μερικά σημεία τρέχουμε στο όριο της κορυφογραμμής…. Όταν δούμε το δάσος από τις οξιές, είναι η αρχή της μεγάλης κατάβασης. Συνεχίζουμε και όταν φτάσουμε σε ένα ξέφωτο με φτέρες (και ίσως με μερικά αγριογούρουνα) στρίβουμε απότομα δεξιά. Μερικές ακόμα αλλαγές κατεύθυνσης και το μονοπάτι μας οδηγεί σε ένα δάσος από ψηλές οξιές, φαρδαίνει και γίνεται απότομα κατηφορικό. Έχουμε μόλις μερικές εκατοντάδες μέτρα για να φτάσουμε στο Σ.Α. Τριφυλλίτση, στο Κ9, στα 1403 μ.

Τριφυλλίτση – Οροπέδιο [Κ9 έως Κ18]
Απόσταση: 9590 μ.  Μονοπάτι: 8190 μ.  Δρόμος: 1400 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 676 μ. Μέγιστο Υψόμετρο: 1140 μ.

Κατηφορίζουμε προς το ξέφωτο με τις φτέρες και σε 200 μ., ερχόμαστε αριστερά για να μπούμε και πάλι στο δάσος με τις οξιές, που θα μας κατεβάσει στο κυρίως μονοπάτι. Η διαδρομή από τον Σ.Α. είναι συνεχώς κατηφορική, χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές δυσκολίες.

Μετά από μια διπλή  αριστερή στροφή, η κλίση σχεδόν μηδενίζεται και το μονοπάτι φαρδαίνει και πάλι. Όταν το μονοπάτι φαίνεται ότι «βουτάει»,  συνεχίζουμε ευθεία  σε ένα παλαιότερο μονοπάτι, που το αναβιώσαμε λόγω του αγώνα. Παραμένουμε στο παλαιό μονοπάτι για 2Κ, μέχρι να δούμε από μακριά τα χαλάσματα από τις κατασκηνώσεις της Κλαδορράχης. Εδώ είναι και ο Σ.Α. Κατασκηνώσεις στο Κ13, στα 879 μ.

Προσπερνάμε την εκκλησία Κοίμηση της Θεοτόκου και κατηφορίζουμε προς το χωριό. Το μονοπάτι περνάει μέσα από την Κλαδορράχη και συνεχίζει από την πίσω μεριά του προς την Πρώτη. Αυτό είναι και το χαμηλότερο σημείο του αγώνα, στα 676 μ. Προσοχή σε ένα μικρό κομμάτι, όπου το μονοπάτι στενεύει και το έδαφος αριστερά δημιουργεί χάσιμο. Το κομμάτι που συνδέει τα δύο χωριά, καθώς και ο δασικός που ακολουθούμε μετά την Πρώτη, είναι κομμάτια επίπεδα, ιδανικά για να καλύψουμε χρόνο.

Μετά την Πρώτη, και έχοντας καλύψει 500 μ., δασικού δρόμου, μπαίνουμε αριστερά στο μονοπάτι και κατευθυνόμαστε προς το ποταμάκι. Περνάμε απέναντι, ισορροπώντας πάνω στις πέτρες δίπλα από τα χαλάσματα και ανεβαίνουμε απότομα προς το βουνό. Βρίσκουμε το κυρίως μονοπάτι και μετά μερικά μέτρα βγαίνουμε στο κομμάτι της ασφάλτου που οδηγεί στο μοναστήρι του Αγίου Μάρκου. Είμαστε ήδη σε υψόμετρο 806 μ. Μετά από 100 μ., μπαίνουμε πάλι στο μονοπάτι, που τώρα γίνεται πολύ γρήγορα απότομο, ενώ ελίσσεται γύρω από ένα άλσος με κέδρους.

Διασχίζουμε τον δασικό και συνεχίζουμε μέσα στις βελανιδιές, ενώ η κλίση ακόμα είναι έντονη. Περνάμε πάνω από τους πεσμένους κορμούς, δίπλα από το Αρκουδάκι και συναντούμε το μονοπάτι που ανεβαίνει από Άγιο Αντώνιο. Παίρνουμε ανάσες, καθώς η κλίση ουσιαστικά μηδενίζεται και τρέχουμε προς ένα μικρό ξέφωτο, στο οποίο βρίσκεται το καταφύγιο του Σ.Ε.Ο.Φ. Είμαστε ήδη στο Σ.Α. Οροπέδιο στο Κ18, στα 1145 μ.

Οροπέδιο – Πολυβολείο [Κ18 έως Κ28]
Απόσταση: 8890 μ.  Μονοπάτι: 7870 μ.  Δρόμος: 1020 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 1012 μ. Μέγιστο Υψόμετρο: 1640 μ.

Πρέπει να ανεφοδιαστούμε σωστά, γιατί ακολουθεί το δεύτερο σκληρό πέρασμα από την κορυφή Τάϊμα. Αυτή τη φορά, το πέρασμα μας είναι πιο ομαλό, και το μόνο απότομο κομμάτι του μονοπατιού, στα 900 μ., από το Σ.Α. Οροπέδιο, είναι το Λούκι,  που ονομάζεται έτσι γιατί είναι πολύ στενό και βαθύ. Μετά από αυτό το απότομο κομμάτι, η κλίση μειώνεται αρκετά και τώρα τρέχουμε παράλληλα με το μονοπάτι που ανεβαίναμε μετά το Παλαιοχώρι, μέχρι που τα δύο μονοπάτια συναντηθούν, στα 1295 μ.

Από εδώ και πέρα, και για τα επόμενα 3.6Κ, κινούμαστε στην ίδια διαδρομή Συμπλέγματα Βράχων – Βλάχικη Πλάκα – Τάϊμα – Τριφυλλίτση. Όταν ανεφοδιαστούμε και πάλι στο Σ.Α. Τριφυλλίτση, στα 1403 μ., είμαστε πλέον στο Κ24 του αγώνα.

Συνεχίζουμε σε διαφορετικό μονοπάτι από το πρώτο πέρασμα μας και μετά λίγα μέτρα στρίβουμε απότομα αριστερά. Προσοχή εδώ, γιατί ακολουθεί μια απότομη κατάβαση, η οποία θα μας βγάλει σε δασικό δρόμο. Από εδώ και πέρα, όποιοι έχουν δυνάμεις, θα καλύψουν αρκετό χρόνο. Είμαστε στα 1360 μ., και ακολουθούν 2.3Κ, με ελαφριά κατωφέρεια και πλατύ και πατημένο μονοπάτι οξιάς, μέχρι τα Κάρβουνα, στα 1200 μ., ένα ξέφωτο μετά το δάσος.

Από τα Κάρβουνα ακολουθούμε το κατηφορικό μονοπάτι Κ2. Θέλει προσοχή, γιατί είναι στενό και απότομο. Όταν δούμε στα δεξιά μας την άσπρη ταμπέλα, είναι το τέλος του μονοπατιού και η είσοδος σε ένα φαρδύ δασικό. Απέχουμε μόλις 200 μ., από τον τελευταίο Σ.Α. του αγώνα, και τον πρώτο που συναντήσαμε, το Σ.Α. Πολυβολείο στο Κ28, στα 1012 μ.

Πολυβολείο – Νέο Πάρκο [Κ28 – Κ31]
Απόσταση: 2920 μ.  Μονοπάτι: 1650 μ.  Δρόμος: 1270 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 660 μ. Μέγιστο Υψόμετρο: 1012 μ.

Τελευταίος ανεφοδιασμός και μετά από 100 μ., πλησιάζουμε σε μια διχάλα μονοπατιών. Ακολουθούμε τη σήμανση, και επιλέγουμε το δεξιό μονοπάτι που κατηφορίζει το Ύψωμα 1033 από την νότια πλευρά του, την πλευρά που βλέπει την Φλώρινα. Οι βελανιδιές παραχωρούν τη θέση τους στα πεύκα και μετά από κατέβασμα 1.6Κ, το μονοπάτι τελειώνει και φτάνουμε το πρώτο σπίτι της πόλης. Πατάμε πάλι άσφαλτο, ενώ συνεχίζουμε την κατάβαση, για ακόμα 290 μέτρα.

Σύντομα φτάνουμε στο σημείο Τρεις Βρύσες, που σηματοδοτεί και επίσημα τα όρια της πόλης. Οι εθελοντές μας περνούν απέναντι στην Κοντογούρη, ενώ τώρα τρέχουμε στην άσφαλτο, έχοντας 900 μ., μέχρι τον τερματισμό μας.

Συνεχίζουμε στην Γρεβενών και περνάμε την πρώτη κυκλική διασταύρωση, κατηφορίζοντας προς την Βογατσικού. Στο βάθος βλέπουμε ήδη να διαγράφεται το Νέο Πάρκο. Ακόμα μια μικρή κυκλική διασταύρωση και η κατηφόρα τελειώνει. Τρέχουμε πλέον στην Λ. Μακεδονομάχων, στην τελική ευθεία, δίνοντας ό,τι μας έχει μείνει για να τερματίσουμε. Έχουμε ήδη διανύσει 31Κ και έχουμε ανέβει συνολικά 2102 μ., ανάβασης.

Καλή δύναμη σε όλους και όλες